Everglades

Wauw, vandaag was een indrukwekkende dag zeg!

SAM_0830Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan (eigenlijk gewoon weer toen we wakker waren :)) en na het ontbijt zijn we meteen op pad gegaan naar de Everglades. Jeroen had een plekje uitgezocht waar ze fietsen verhuren en daar zijn we naartoe gegaan. Er was een pad van 24 kilometer door de Everglades, waarover je kon fietsen om alligators te spotten. Wat vonden we het spannend! We hadden afgesproken dat degene die het eerst een krokodil zag, terug mocht rijden naar het hotel. Dat motiveerde nogal om goed te zoeken… ;). De eerste die we zagen was een kleintje. (Die heb ik in mijn koffer gestopt voor Marielle. Hij heet Fred.) Even verderop zagen we opeens een veel grotere! Later bleek dit de grootste te zijn die we zouden zien.

SAM_0833SAM_0834

Wat een groot beest. Hij lag helemaal stil in het water. Af en toe sloot hij zijn ogen en na een poosje opende hij ze weer. Dat was ongeveer alles wat hij deed. Hij leek dus heel lui, maar ik durfde toch niet echt mijn vinger naar hem uit te steken 😀
Toen we van de schrik bekomen waren zijn we verder gefietst en kwamen we nog allerlei diertjes tegen. Schildpadjes, hagedisjes en allerlei soorten vogels.
SAM_0836SAM_0849SAM_0842

Tussendoor zagen we overal nog steeds kleine alligators. Ook zwommen er een heleboel vissen in het water, van heel klein tot heel groot. Het was een prachtige fietstocht waar we erg van genoten hebben.
SAM_0843Nadat we de fietsen hadden ingeleverd zijn we naar een andere kant van het park gereden. Jeroen mocht rijden want hij had de eerste alligator ontdekt ;). Daar konden we een wandeling maken en mogelijk nog meer alligators vinden. Eerst kwamen we door een dicht bos, typische Everglades beplanting daar. Erg mooi maar ook een erg vochtige lucht. SAM_0846Verderop liepen we op stijgers over het water. In het water zagen we weer schildpadden en kleine alligators. Later zagen we twee hele grote redelijk dicht bij elkaar, een ervan staat achter mij op de foto. Heel stilletjes lagen ze in het water, af en toe knipperden ze met de ogen en dat was t wel. Luiaards zijn t! 😉
SAM_0850Na deze wandeling was het nog anderhalf uur rijden weer terug naar huis. We hebben onderweg nog even wat gegeten bij een kip restaurantje. Erg ongezellig maar wel lekker makkelijk :). Daarna zijn we naar het hotel teruggegaan en lekker de zonnebrand van ons lijf gaan douchen.
Al met al een heerlijke, bijzondere dag!