Reisdag Miami Beach

SAM_0766Vandaag was eigenlijk een reisdag naar Miami Beach. Maar omdat het vliegtuig pas om vier uur vertrok, zijn we toch eerst nog in New York iets gaan bekijken. De bedoeling was eigenlijk uit te slapen, maar daar zijn we niet zo goed in.
Vandaar dat we ’s morgens het vliegdekschip maar eens zijn gaan bekijken. Na het uitchecken hebben we de koffers in het hotel gestald en zijn we naar de waterkant gelopen. Op een bankje hebben we de broodjes die we gisteren hadden gekocht als ontbijtje opgegeten.

SAM_0780Daarna zijn we doorgelopen naar het vliegdekschip, de USS Intrepid. Indrukwekkend om te zien. Het schip had meegedaan in de Vietnam oorlog en in de tweede wereldoorlog. Toch heel vreemd om daarop rond te lopen en je voor te stellen hoe dat is geweest voor de mensen op dat schip, de officieren, de kapitein, de piloten… Gelukkig is dat een ver-van-mijn-bed-show en dat houden we maar zo.

SAM_0788SAM_0789Toen we die gezien hadden, en dat was vrij snel ;), zijn we teruggewandeld naar het hotel. Eerst hebben we nog even lekker wat gedronken aan het water. Er was een hondenuitlaatplaatsje met een hek eromheen, waarin twee hondenbadjes stonden waar de hondjes lekker konden poedelen. Terwijl we er waren werd het steeds drukker en het was heel gezellig om die hondjes lekker te zien ravotten.

Daarna waren we vrij snel terug bij het hotel en moesten we op pad richting Miami Beach. Het vliegtuig vertrok om 4 uur ’s middags en we waren keurig op tijd op het vliegveld. De reis ging redelijk voorspoedig, hoewel we wel steeds lang moesten wachten. Eerst moesten we op het vliegveld met een bus naar de juiste Terminal. En het duurde nogal even voordat de bus er was. Daarna natuurlijk vliegen, wat ook altijd langer duurt dan je wilt. SAM_0804Vervolgens moesten we de auto ophalen en daarvoor moesten we ook al een poos in de rij, met voor ons iemand die veel te veel wilde weten waardoor het voor ons extra lang duurde. En toen in het hotel, moesten we ook weer op iemand wachten die iets te zeuren had. Wat dat betreft schoot het niet op, maar toch, verder ging het allemaal soepeltjes.

SAM_0802Het hotel is erg mooi, voor zover we kunnen beoordelen in het donker. We hebben nog snel lekker wat gegeten in het restaurant van het hotel en zijn toen naar de kamer gegaan om te relaxen en te slapen. Morgen wordt ook een lekker rustige dag met strand en zon is de bedoeling…