Reis naar New York

Zo, dat was een hele reis!
Vanmorgen om vijf uur Nederlandse tijd stond de wekker. We zijn opgestaan, hebben wat ontbeten en zijn vertrokken met de auto naar schiphol. We hebben de auto bij lang parkeren gezet en zijn met de bus naar de vertrekhal gegaan. Toen we daar aankwamen stond er al op de borden dat we naar de gate moesten komen.
Het boarden duurde best lang, maar omdat we comfort zone zaten konden we snel zitten.wpid-20130526_164913.jpg wpid-20130526_164905.jpgIn het vliegtuig hadden we geen privé tv-tjes, dus we moesten de film kijken die opgezet was. Die was stom dus dat hebben we niet gedaan 😀

Jeroen vond de vlucht behoorlijk lang duren maar voor mij viel het heel erg mee omdat ik voor het eerst in mijn leven uren kon slapen in het vliegtuig! Dat scheelt een hoop wachten hoor!

Bij het landen op JFK werden we gewaarschuwd dat het nog een behoorlijk bumpy landing kon zijn vanwege het weer, maar dat viel mee. Niets bijzonders eigenlijk, de landing dan hè… Het weer wel hoor, er stond een heerlijk zonnetje! Wel redelijk wat wind maar dat mag de pret echt niet drukken hoor. Die zon had ik al zo lang niet gezien…

Na de landing volgde er nog een reisje naar het hotel, eerst met een zelf rijdende airtrain en verder met de metro. In totaal waren we nog ongeveer een uur onderweg. Maar met maar een keer overstappen ging dat ook voorspoedig. Toen we de metro uitstapten hadden we een prima uitzicht, namelijk rechts het hotel, links de empire state en recht vooruit Madison Square Garden:

SAM_0655 (2)

Empire State

Madison Square Garden

New York dus!

De hotelkamer ligt op de tweeëntwintigste verdieping en heeft uitzicht op… De rest van het hotel! 🙂 De kamer is ook klein maar lekker schoon en fris en we hebben internet, dus heel veel meer hebben we niet nodig.

Na een uurtje relaxen op de hotelkamer zijn we weer op pad gegaan. Een wandelingetje naar Rockefeller Center, waar we bovenop konden staan. Op weg daarnaartoe kwamen we langs Times Square:

Rockefeller CenterVervolgens gingen we “On top of the Rock”. Wat een prachtig uitzicht en wat bijzonder om weer in New York te zijn. We wandelden door de straten en zeiden tegen elkaar dat het eigenlijk best vertrouwd voelt. We zijn inmiddels wel wat vaker in Amerika geweest en blijkbaar wen je daar dan toch aan. Ook aan het voortdurende getoeter in de straten. Heel gezellig allemaal.
In Rockefeller Center hebben we eerst een kaartje gekocht voor de top. Vervolgens moesten we een half uur wachten voor we echt naar boven mochten. Zo druk was het. Maar dat was helemaal niet erg want we waren enorm toe aan een lekker bakkie koffie. Aangezien er overal Starbucks zitten, Rockefeller Center niet uitgezonderd, konden we vrij snel aan dat verlangen gehoor geven.
SAM_0645SAM_0639Na de koffie konden we de 67 verdiepingen met de lift omhoog. Dat was spectaculair, want toen de lift in beweging kwam werd plots het plafond doorzichtig en zag je hoe snel we omhoog gingen richting het dak. Ik heb mooi nie gekeken hahaha, veel te eng!
Eenmaal boven konden we in de wind genieten van het uitzicht op New York.

SAM_0650 (2)Daarna zijn we naar het Bryant parkje gegaan waar we even lekker gezeten hebben. Er staan stoeltjes en tafeltjes waar je gewoon kan gaan zitten zonder iets te bestellen en waar zelfs stopcontacten zijn voor je digitale levenslijn. Grappig!

SAM_0653 (2)Terug in het hotel hebben we een wel hamburgertje gegeten in het typisch Amerikaanse restaurant dat bij het hotel zit. Best gezellig en lekker ongezond. Het is maar een weekje haha. Als toetje een lekker bakkie koffie gehaald bij de Starbucks en dan terug maar het hotel, douchen en slapen!