Daymaniyat eilanden

En vandaag brak dan de laatste dag aan van deze mooie reis. We hadden nog een snorkeltocht tegoed en moesten daarvoor heel vroeg ontbijten.

Om zeven uur sjarp zaten we weer aan tafel zodat we om kwart voor acht klaar konden zitten in de lounge. Daar werden we opgehaald door een taxi die ons naar een haven op een kwartiertje rijden bracht. Dat viel mee, we hadden gedacht dat het verder zou zijn.

Toen we uitstapten was er nog niemand bij het hokje van onze organisatie en de taxichauffeur begon meteen te bellen. Ik bel even zei hij en een minuutje later kwam hij met de mededeling dat we nog drie minuutjes moesten wachten en dan kwam er iemand. Hij wachtte netjes mee en inderdaad werden we meegenomen naar de waterkant. Daar moesten we weer een tijd wachten totdat de laatste van de groep eindelijk ook arriveerde. We twijfelden nog wel even of we op de goede boot zaten, want we waren de enigen met flippers. De rest had niets bij zich en het werd voor het vertrek ook niet uitgedeeld. En niemand had ook gevraagd wat we kwamen doen, dus het was allemaal nogal wazig. Jeroen vroeg het na en we moesten inderdaad die boot hebben.

We voeren naar de eilanden, het was ruim een uur varen. Toen we nog niet zo lang vertrokken waren kwamen we een enorme school dolfijnen tegen. Die hebben we natuurlijk een poosje bekeken, het waren er echt ontzettend veel, heel grappig om te zien.

De kapitein legde de boot aan een anker en we sprongen in het water. Hij zei dat we naar de andere snorkelaars moesten zwemmen omdat daar waarschijnlijk veel schildpadden zwommen. Dat bleek te kloppen, er zaten werkelijk een stuk of vijf schildpadden bij elkaar daar. Ze kwamen natuurlijk af en toe lucht happen, en dan interesseerde het ze totaal niet dat jij daar al zwom. Dus ik botste op een gegeven moment ook bijna tegen eentje op. Als je snorkelt kijk je natuurlijk voornamelijk naar beneden en deze zwom aan de oppervlakte. Ik kon nog net op tijd remmen.

Dat was wel heel erg mooi. Toen we verder zwommen zagen we echter niet heel veel meer. Een paar visjes hier en daar, en wat rif. Maar dat was het wel. Ik geloof dat we iets teveel verwend zijn geraakt na Ningaloo reef… Maar goed, het was lekker zwemmen en die schildpadden waren weer zo schattig, we hielden het prima een uurtje vol.

Na dit uurtje verplaatste de boot zich naar een strandje. Daar kon iedereen eraf en even van de zon genieten. Beetje gek want die is natuurlijk veel te fel maar nou ja. Flink smeren dan maar. Jeroen snorkelde nog lekker even verder terwijl ik me later verplaatste naar de boot, waar ik droge kleren aantrok. Na weer een uurtje luieren voeren we weer terug naar de haven. Ik was doodmoe en viel eerst nog even in slaap. Daarna hadden we weer mooi uitzicht op Muscat vanaf de boot.

We werden weer netjes bij een taxi afgeleverd, die ons naar het hotel terugbracht.

In het hotel zijn we maar weer in het zwembad geplonst, hoewel we er eigenlijk allebei niet zo’n zin in hadden. Maar ja, ik zei de hele tijd dat ik ging zwemmen en Jeroen zei de hele tijd dat hij in de wildwaterbaan zou gaan. Dus dat moet dan ook gebeuren. We hebben één rondje wildwaterbaan gedaan, Jeroen kwam achter mij aan en duwde me steeds zo dat ik de hele tijd rondjes draaide. Lekker dobberen.

Na dit wateravontuur zijn we nog even in de zon gaan liggen. Het was inmiddels een uur of vijf, dus redelijk veilig. Daarna was het haast tijd voor het buffet, dat weer prima verzorgd was. Nu liggen we weer op de hotelkamer te relaxen. Nog twee uur en dan worden we opgehaald. De hele nacht vliegen en dan morgenochtend tegen elven nederlandse tijd weer op de grond.