Relaxelarij

Zoooo vandaag was echt even helemaal niks doen. Althans voor mij dan….

Jeroen heeft uiteraard wel weer een wandeling gemaakt naar één of ander topje in de buurt. Na het ontbijt waarbij we beiden een speciaal voor ons bereid Indisch ontbijtgerecht kregen, hebben we eerst even een rondje gewandeld. We wilden maar een heel klein rondje doen, maar we kwamen in het heritage gedeelte terecht. En daar bleken ze een tentoonstelling van oude auto’s te hebben. Toen we binnen kwamen was er een man aan het poetsen en een andere man, die er ook bij hoorde, kwam naar ons toe. Tot onze vreugde begon hij van alles te vertellen bij elke auto die er stond. Het was daardoor ontzettend leuk, hij wist er zoveel van. We mochten ook vaak achter het hekje om een auto van binnen te bekijken of zodat hij kon laten zien hoe hij open ging. We kregen echt een VIP behandeling.

Het was heel leuk om hier ook de oude eend en de kever enzo te zien. En van die Aston Martin waren er maar driehonderdzoveel gemaakt, en van een andere zelfs maar drie. Erg grappig allemaal.

Daarna hadden we (of eigenlijk ik) al meer gedaan dan we van plan waren. Dus ik heb mijn meest kuise badpak aangedaan (ik heb er maar één) en ben lekker uit de zon gaan liggen. Na een paar “bladzijden” luisterboek was ik vertrokken. Jeroen was al eerder vertrokken, maar dan voor een wandeling de berg op achter het hotel.

Hij is daarbij nog zwaargewond geraakt en was daar zo trots op dat er een foto van in het blog moest worden opgenomen.

Na een wandeling van ongeveer anderhalf uur was hij weer terug en maakte hij me wakker.

Hij had mooie uitzichten gehad daar boven.

Na een tijdje relaxen, lekker douchen en nog even relaxen, zijn we gaan zwemmen in de zee. Vanmorgen mochten we vanwege de hoge golven niet zwemmen en nu was het strand wel weer open. Maar de golven waren nog best hoog, dus we hebben ons weer heerlijk aangesteld in dat water. Na een tijdje ellende uithalen samen gingen we er weer uit. We zijn naar de kamer gegaan en hebben daar lekker gezeten tot aan het diner.

Het diner was weer heel erg lekker. Ik heb een margarita besteld, die had ik nog nooit gehad. Toen ik aan de tweede slok was, en nog helemaal in shock was over wat ik allemaal proefde, kwam een ober vragen hoe het drankje was. Ik zat net een gezicht te trekken vanwege de zuurzoete zoutigheid van het drankje 😅. De ober vertelde dat ze een nieuwe barman hadden en dat hij zo hier en daar eens vroeg hoe de drankjes waren. Ik heb maar gezegd dat het prima was maar dat dit wel de eerste keer was dat ik deze dronk. Ik vond het geen succes, maar dat heb ik er maar niet bij verteld.

Na het diner zijn we weer teruggegaan naar de kamer, waar we een beetje vroeg gaan slapen waarschijnlijk. Morgenochtend worden we namelijk om kwart voor acht al opgehaald voor de snorkelingtour. En dat is dan het begin van de laatste dag van deze prachtige reis.