Exmouth

Wat een mooie dag was het vandaag. Het weer is, zoals altijd, heerlijk. De omgeving is prachtig en de vissen tieren welig.

Ik werd vanmorgen wakker van een nachtmerrie. En Jeroen kreeg nog de schuld ook. Ik zei tegen hem dat hij dat niet meer moest doen, en waarom hij dat nou deed en of hij nou niet gewoon lief kon zijn. Hij bleef maar lachen. Dus uiteindelijk vroeg ik waarom lach je nou? Zegt ie ik deed helemaal niks man! Allemaal gedroomd 😭 Prima start van de dag…

We zijn opgestaan en gaan ontbijten. Deze keer is het inclusief, dus we aten lekker yoghurt met fruit en brood met spek en ei. Heerlijk.

Na het ontbijt zijn we meteen op pad gegaan. Jeroen had bedacht dat we naar het nationaal park vlakbij zouden gaan, daar een klein stukje wandelen en daarna snorkelen. Een groooooote tocht volgens hem 🙈.

Het was toch best een stukje rijden, iets meer dan een uur, voor we bij het begin van de wandeling waren. Onderweg kwamen we langs een visitor center, waar we wat dingetjes hebben gekocht, waaronder een lekker warm jekje om in te snorkelen. Zonder jekje houd je het niet zo heel lang vol, dan wordt het gewoon snel te koud. En dat is dan toch jammer.

Daarna reden we door naar het begin van de wandeling. Het was een wandeling langs een kloof, een stukje categorie 1 en het laatste stuk categorie 4 van 5. Het eerste stuk was dus heel gemakkelijk en het tweede stuk eigenlijk ook. We liepen bijna de hele tijd langs de kloof en dat gaf prachtige uitzichten.

Aan het einde van het pad stond een bordje. Omdat de kloof gewoon doorliep waren we geneigd om nog een stukje door te lopen, want de wandeling was eigenlijk wel erg kort. Maar op het bordje stond dat we dan de black flanked rock walibi zouden storen en dat willen we natuurlijk niet op ons geweten hebben. Dus we zijn terug naar de auto gegaan.

We reden over dezelfde weg weer terug en na een tijdje konden we linksaf richting het strand. Het was er voor Australische begrippen heel erg druk. Het schijnt ook een lang weekend te zijn voor ze nu, dus blijkbaar zijn ze on the move. Maar ach, “heel erg druk” is nog steeds lekker rustig voor ons Hollanders, dus we konden er makkelijk bij. De auto neerzetten was iets meer een uitdaging, maar Jeroen propte hem in een vrij krap plekje, dus dat probleem was ook snel opgelost. Toch mooi als je een voor Australische begrippen kleine auto hebt, dan heb je toch zomaar een plekkie.

Er stond een bord op het strand dat we wel moesten uitkijken voor stroming, dus we keken even waar we het beste het water in konden gaan. We zijn gaan zwemmen in onze nieuwe jekjes en waren wederom verbaasd over het prachtige rif en de hoeveelheid en verscheidenheid aan visjes eromheen. We bleven ongeveer een uur in het water en toen was ik toch wel weer behoorlijk koud geworden. Ik wilde er eigenlijk niet uit maar alles begon zeer te doen en ik begon een beetje teveel te bibberen. Dus ik ben toch maar het strand op gegaan en zodra ik het jekje weer uit had, had ik het al bijna weer warm genoeg. Ik ben een tijdje op het strand blijven zitten en na een paar minuutjes kwam Jeroen erbij zitten.

Toen we aardig opgedroogd waren, zijn we weer in de auto gestapt om boodschappen te doen voor het avondeten en te tanken. Onderweg zagen we langs de weg opeens een dingo. Die hadden we nog niet eerder gezien, wat een mager diertje zeg.

Terug in het appartement was het nog vroeg genoeg om een rondje door de nabijgelegen wijk te lopen. Er staan hier grote, nieuwe huizen met elk een eigen aanlegsteiger. Best een luxe wijk dus en leuk om dat ook eens te zien. Het gekke is alleen dat de huizen hier altijd lijken op loodsen in Nederland, met golfplaten wanden, daken en schuttingen. We snappen de huizen dus eigenlijk nog niet helemaal.

Na de wandeling hebben we brood met ei en spek gegeten en zijn daarna de rest van de avond voor de buis gaan hangen. Morgen gaan we iets vergelijkbaars doen als vandaag, ook weer een wandeling opzoeken en daarna snorkelen. Hopelijk word ik dan weer gewoon zonder nachtmerrie wakker.