Reis naar Exmouth

Vandaag verlaten we het tropische eiland, maar de tropen nog niet.

De nacht was een beetje moeizaam. Jeroen kon slecht slapen. Maar gelukkig hadden we twee slaapkamers dus Jeroen is gaan draaien en woelen in de andere kamer, zodat ik toch uiteindelijk wel goed geslapen heb. Ook weleens leuk om elkaar goede morgen te appen haha.

Om tien uur zou de ferry vertrekken richting vastere land. Tis nog steeds een eiland natuurlijk… We hadden alles ingepakt en klaargezet zodat het naar het bootje gebracht kon worden. Alles moest een half uur voor vertrek klaarstaan. Het werd half tien, tien uur en er was nog niemand. Intussen was ik alweer in slaap gevallen op de bank en Jeroen een stukje gaan wandelen. Precies zoals de verdeling de hele vakantie al is 😆. Om half elf werd ons verteld dat het bootje om elf uur zou vertrekken. Dus om tien voor elf stonden we op het strand en konden we inderdaad aan boord.

Toen wij en een ander stel al hoog en droog op de boot zaten, kwam er nog een gezin aanlopen. 3 kinderen en mama, met een slakkengangetje. Die lieten zich duidelijk niet opjagen. Ik zou me doodschamen maar ze hadden nergens last van hahaha en dat was dan ook wel weer grappig. Onderweg lagen de beide jongetjes uitgeput bij mama te slapen dus ik denk dat ze gewoon te moe waren om harder te lopen 😁

Na een half uur varen kwamen we aan. Jeroen haalde de auto op en we zijn ingestapt en naar Onslow gereden om boodschappen te doen en te tanken. Het was lunchtijd dus we kochten wat brood en, aangezien we honger hadden, ook nog allerlei snacks en vieze dingen om te snoepen. Daarna zijn we naar het uitzichtpunt bij de termieten heuvels gereden om tussen de termieten te lunchen.

Er stond een bord bij het uitzichtpunt dat bijna helemaal verbleekt was door de zon. Ik kon nog net lezen dat termieten geen mieren zijn, maar veel meer verwant aan kakkerlakken! Lekker hoor, die lunch… 😉

Na de lunch zijn we bijna in één klap doorgereden naar een nationaal park vlakbij Exmouth. Onderweg hebben we de hele zak maltezers opgegeten, want ja, die houden het natuurlijk niet in die hitte… In het park wilden we nog een klein stukje wandelen. “Dan doen we tenminste nog wat” vond Jeroen. En ik vond het ook een heel strak plan, even de beentjes strekken. Jammer genoeg was het pad dicht, maar de weg ernaartoe was ook heel erg mooi. Het was een redelijk smal en bochtig weggetje, anders dan die lange rechte weg die we daarvoor gereden hadden. Ook weer eens leuk.

Toen we terug naar de weg reden kwamen we verschillende vogels tegen, heel kleurige papegaai-achtige dieren en rood met grijze ook papegaai-achtigen. Wij hebben echt enorm veel verstand van vogels… We zijn een tijdje blijven staan om fotos te maken, erg leuk.

Daarna reden we door naar het hotel. Onderweg zagen we vier autos achter elkaar rijden. “Hé, een file!” zei Jeroen… We zijn ook af en toe verbaasd als we moeten wachten op een andere auto bij een afslag ofzo. Laatst moesten we zelfs op twee (!) autos wachten!

Het hotel is heel mooi. De kamer is groot en het hotel zelf best luxe. We blijven hier drie nachten, dus dat wordt lekker genieten. We hebben in het hotel uitgebreid gegeten en zijn daarna weer gaan relaxen op de kamer. Straks lekker slapen!