Ningaloo

Vandaag hadden we een lekker dagje niks.

We waren toch weer vroeg wakker. Maar we hadden allebei lekker geslapen en Jeroen vond het hoog tijd om wat te gaan doen. Dus hij stond op en is een uurtje gaan wandelen. Ik bleef lekker nog een poosje liggen en ben rond een uur of tien pas opgestaan. Jeroen zag een paar kangoeroes onderweg.

Toen Jeroen terug was raakten we aan de praat over het zwemmen met de Whale Sharks dat we nog op het programma hadden staan. Eigenlijk wilden we het allebei niet meer. Heel gek, want telkens als ik vertelde dat we naar Australië zouden gaan, vertelde ik erbij dat we zouden gaan zwemmen met walvishaaien. Ik zag het helemaal zitten Maar nu zijn we hier en voelt het opeens helemaal niet meer goed. Nadat we er een tijdje over nagedacht hadden, besloten we het af te zeggen. En dat voelde eigenlijk wel heel goed.

Daarna zijn we samen gaan snorkelen. Onderweg naar de zee zagen we nog gekke rupsen.

We zouden de zee in gaan, met de stroom mee naar de andere kant van de baai drijven en dan terug wandelen. Maar de stroming stond de verkeerde kant op, dus toen zijn we maar eerst tegen de stroom in gezwommen. Het was prachtig, we zagen weer zoveel mooie vissen, gigantische oesters en prachtig koraal.

Uiteindelijk dreven we weer terug naar waar we vandaan kwamen en zijn we uit het water gestapt. Ik had het weer behoorlijk koud, maar ik werd nu veel sneller weer warm. Toen we droog waren zijn we teruggegaan naar het hotel.

Daar zijn we even binnen gaan zitten rommelen. Daarna zijn we wat boodschappen gaan doen en toen toch weer een stukje gaan wandelen. Jeroen had vanmorgen kangoeroes gezien en we hoopten dat ze ongeveer op dezelfde plek weer zouden opduiken, zodat ik ze ook kon zien. We zijn eerst een heel eind langs het strand gewandeld, waar we veel krabbetjes zagen. Jeroen heeft ze van dichtbij op de foto gezet 😄

Daarna zijn we meer naar het binnenland gelopen en na een tijdje zagen we inderdaad een schattige kangoeroe. Veel groter en roder dan degene die we tot nu toe hadden gezien. Hij zag ons al vrij snel en hield ons scherp in de gaten. We zijn een tijdje steeds dichterbij gelopen en hebben hem op de foto gezet. Daarna hebben we hem maar weer met rust gelaten.

Terug in het hotel zijn we aan de barbecue gaan zitten en hebben het vlees gebakken dat we hadden gekocht. Beetje salade en brood erbij, erg lekker gegeten.

Daarna was het alweer bijna tijd om te gaan slapen. Morgen rijden we weer verder naar de volgende bestemming. Ik ben benieuwd!