Reis naar Perth

Gisteravond werden we door een limousine service opgehaald om naar het vliegveld gereden te worden.

De chauffeur was een leuke kerel die veel vertelde over Dubai. Vooral ook dat het duur was, maar dat hadden we al ervaren 😁

We werden na 20 minuten rijden op het vliegveld gedropt en kwamen bij de douane terecht. Daar moesten we door een scan, vlak na een stel Indiërs, die naar het leek nog nooit gevlogen hadden. Ze probeerden een handtas mee te nemen door het poortje , een stapeltje boeken en vast nog meer wat wij niet meer meekregen.

Eenmaal bij de gate was er geen plek meer om te zitten. Een vliegtuig voor meer dan 800 passagiers en dan werkelijk een stuk of 20 zitplaatsen. Niet te doen. Maar goed, wij deden dus braaf wat ongetwijfeld de bedoeling was, en zijn bij een restaurant wat kipnuggets gaan eten zodat we konden zitten. Erg lekker trouwens, dat dan weer wel.

Na een uur of twee konden we boarden. Er stonden twee oude dames voor ons in de rij, de ene met een boardingpass voor kwart over twaalf ’s middags, terwijl het nacht was. Wij dachten Oh jee ze heeft de verkeerde, dat komt niet goed met die dames. Maar toen ze haar paspoort erbij pakte bleek dat daar de goeie in zat, die ze nonchalant op de counter legde. Ze mochten allebei naar binnen. Daarna zagen we ze zitten en begon één van de twee te zoeken naar haar paspoort. Die vond ze na een tijdje ook weer. Ze waren erg schattig zo samen en we hebben een boel lol om ze gehad.

De vlucht ging supersoepel. Jeroen heeft zeven uur geslapen, ik bijna vijf denk ik. Wat een weelde, zo lang slapen op zo’n lange vlucht. We landden een kwartier te vroeg en zouden opgehaald worden door de volgende limousine service. Die was alleen nergens te bekennen. En toen we in onze papieren keken, bleek dat we de rit 24 uur van tevoren nog eens moesten bevestigen. Tja, toen waren we aan het wandelen in Dubai, effe te druk om naar Perth te bellen.

Toen Jeroen het nummer aan het bellen was en daarbij lekker ijsbeerde, zag hij opeens toch onze man staan. Hij was er wel en had geprobeerd ons te laten weten dat hij aan de late kant was. Gelukkig maar.

We hadden zelfs knopjes voor de radio

Hij bracht ons in 25 minuten naar het hotel en vertelde onderweg honderduit over Australië en Perth. Over ons hotel wist hij te zeggen dat het in een straat lag waar nogal wat levendigheid was. En aan ons accent te horen zouden we dit soort levendigheid wel kunnen hebben. Hij bleek dus meteen door te hebben dat we Nederlands waren en refereerde aan Amsterdam en het red light district. Vandaag, woensdag, zou het nog wel meevallen met het geluid, maar morgen en overmorgen schijnen we erg te kunnen meegenieten van de muziek die gedraaid wordt.

Eenmaal in het hotel bleek dat deze reservering niet goed doorgekomen was. We hebben de reis natuurlijk verschillende keren moeten verzetten vanwege corona,en hij had wel een reservering staan maar die was geannuleerd. Gelukkig was er geen probleem want hij had wel een kamer voor ons. Sterker nog, om de consternatie goed te maken gaf hij ons een upgrade. Hartstikke fijn.

Jeroen heeft meteen maar even met het reisbureau gebeld om te checken of de rest van de reserveringen wel goed doorgekomen zijn en ze zegden meteen toe dat ze dat gingen doen. Dus dat komt vast goed.

Het hotel is een geinig hotel met leuk uitzicht over de stad. Ik denk dat de chauffeur wel gelijk had met wat hij zei over de omgeving van het hotel, want er liggen oordopjes klaar in de badkamer!

Een heeeeeeel andere stad dan Dubai natuurlijk. Morgen maar eens kijken waar we beland zijn.