Heenreis naar Dubai

En dan is het nu eindelijk begonnen! De reis die we in november 2020 zouden maken, maar die vanwege corona telkens doorschoof. Nu is het dan eindelijk zover, we zijn in Dubai.

De dag was best oké. We hadden zaterdag alle spulletjes ingepakt, dat ging best soepel. Ik kon alleen uiteindelijk mijn hoed niet vinden, ik heb een mooie warm-weer-hoed die me goed tegen de zon beschermt, maar die is in de rommel op zolder opgeslokt.

Vanmorgen stonden we rond een uur of negen op om de laatste dingetjes in de tassen te stoppen. We hebben ook nog even uitleg gegeven voor de diertjes, die worden eerst weer lekker verzorgd door hun opa en oma 😉 en daarna door onze buren. Fijn dat we ze weer zo goed en veilig kunnen achterlaten.

De bank moest plat om de koffers mee te kunnen nemen 😁

Op schiphol was het behoorlijk druk toen we aankwamen. We gingen door de security, waar een klein meisje haar roze koffertje niet wilde afgeven aan de meneer 😅. Uiteindelijk keek iemand met een uniform haar een beetje boos aan en toen liet ze hem toch in het bakje leggen.

Het ging met de security heel soepel, zelfs Jeroen zei dat het soepel ging deze keer. En uiteindelijk belandden we als een van de eersten bij de gate, waar we een lekker plekje bij het raam kozen. Toen moesten we drie uur wachten tot eindelijk het boarden kon beginnen. Ondertussen arriveerde het vliegtuig, een gigantische Airbus 380-800, en wij hadden het niet in de gaten. Ineens zagen we dat hij er stond. 😆. Kan je toch best aardig over het hoofd zien, zo’n vliegtuigje.

We moesten eerst door een controle, toen het boarden nog niet eens begonnen was. Dat vonden we een slecht plan, want we hadden zo’n lekker plekkie en dan zouden we eerst in de rij moeten staan, dan op een stom plekkie zitten, en dan weer in de rij voor het boarden. We zijn dus blijven zitten tot het boarden voor business class omgeroepen werd, toen was de eerste rij al behoorlijk weg. We hobbelden door de controle en daarna werd al meteen het boarden voor onze zone omgeroepen, dus we konden in één keer doorlopen. Dat hebben we nog nooit gehad, zo’n vlotte boarding.

We hadden stoelen bij de nooduitgang en konden de hele vlucht dus lekker met onze benen languit zitten. We zaten alleen wel naast de galley en dat was wat onrustig. We zijn er dus nog niet helemaal uit of we het fijne plekken vonden. Maar goed, we hebben nog drie lange vluchten waarop we in hetzelfde vliegtuig en op dezelfde plekken zullen zitten, dus tijd genoeg om te bepalen wat we ervan vinden.

Tijdens de vlucht was er best wat turbulentie en dat zorgde voor kotsende en stinkende mensen. Ik had er zelf bijzonder genoeg helemaal geen last van, terwijl ik niet eens een raampje had om uit te kijken. Blijkbaar kan ik het vliegen goed hebben.

Na een vlucht die meeviel qua duur, landden we in Dubai. En we stonden binnen de kortste keren ook al aan de gate. Toen we het vliegtuig uit wandelden zagen we daar meteen al een dame staan die onze namen op een bordje had. Dat hadden we nog nooit gehad, meestal moeten we eerst door de security. Maar gelukkig zagen we haar, en ze nam ons mee over het vliegveld. We mochten alle rijen langs en ze loodste ons zo door de security en door nog een andere controle zonder dat we in de lange rijen hoefden te wachten. Vervolgens kwam er een mannetje bij die ons ging helpen met de koffers, en dat hield in dat hij op de band ging kijken bij elke koffer of die dezelfde luggage tag had als die bij onze tickets zaten, en dan pakte hij onze koffers eraf. Bijzonder luxe.

We werden vervolgens naar de taxi gebracht, die wat lang op zich liet wachten. De dame die eruit stapte vertelde dat het haar schuld was geweest dat hij zo laat was. Maar ach, we waren feitelijk de hele dag al aan het wachten, dus dit kon er prima ook nog even bij.

We werden door de chauffeur naar het hotel gebracht in een minuut of twintig. Het is hier nu donker, dus het was een bijzondere ervaring. We hebben nog geen flauw idee waar we beland zijn, behalve dan dat we best veel lichies zien. En hoge gebouwen.

Voor morgen hebben we in ieder geval de toren op het programma staan. Verder zien we het allemaal wel, we doen het maar even rustig aan denk ik.