Snorkeldesnorkel

Vandaag stond in het teken van snorkelen. Voor Jeroen op een andere manier dan voor mij…

Na het ontbijt werden we om 10 uur verwacht in de receptie voor ons snorkel tochtje. We hadden onze spulletjes mee en onze uv kleding aan. Verbranden doen we nu eens een keer niet deze vakantie 😎🤞🏻

We werden met een rubberbootje van het strand naar de boot gebracht en daarmee voeren we tien minuten de zee op. Daar lag een mooi rif, zei de duikinstructeur. We plensden het water in en dobberden meteen boven een enorme school gele vissen. Prachtig! Het waren er echt heel veel! En ze zwommen met z’n allen de hele tijd dezelfde kant op. Maar voor de rest zat er niet veel structuur in, ik had niet het idee dat ze een doel hadden. Misschien waren ze er gewoon om ons te plezieren 🤩

Na een tijdje genieten van deze jongens zijn we door gezwommen. We dobberden op het gemakje verder boven allerlei gekleurde vissen. We zagen eenhoorn vissen en kleine kwalletjes. Zelfs kwalletjes kunnen schattig zijn 😆.

Ik had eigenlijk al de hele tijd een beetje misselijk gevoel. En hoe langer ik in het water bleef, hoe rotter ik werd. Het was niet enorm erg, maar lekker was het ook niet. De instructeur loodste ons terug de boot op om verderop nog te kijken of we wat zagen. Echt groot was het succes nog niet.

Na weer wat dobberen kwamen we een schildpad tegen! Deze hadden we nog niet zo duidelijk gezien, hij was prachtig en we konden de tekeningen op zijn pootjes en rug heel goed zien. Maar het feest werd nog groter, want iets verderop zwom een Manta Ray! En ook deze konden we heel goed zien, met die enorm lange staart! Wat een prachtige ervaring toch, zo’n enorm dier van dichtbij te mogen zien.

De instructeur had helemaal niet in de gaten dat wij boven een Manta Ray hingen, dus op een gegeven moment vond hij dat we de schildpad wel hadden gezien en wenkte ons om door te zwemmen. We zwommen een klein stukje, maar ik was het misselijk zijn zo zat dat ik ermee wilde stoppen. Voor Jeroen was het ook oké, we hadden tenslotte prachtige dingen gezien en de tijd zat er ook bijna op. Dus we zijn terug de boot op gegaan en naar de kant gebracht.

Ik was dolblij om weer vaste grond onder mijn voeten te hebben, maar mijn hoofd had het niet echt in de gaten. Ik heb de rest van de dag het gevoel gehad dat ik op een boot aan het dobberen was. Ook doordat ik de zee de hele tijd bleef horen. Dus ik bleef ook de hele dag een beetje misselijk.

Jeroen had nergens last van. Hij is na de lunch lekker weer het water ingedoken voor een nieuwe snorkelsessie, en even later nóg een keer! Hij kreeg er geen genoeg van, en daarnaast… “Wat moet je anders doen op zo’n eiland?”… Ik heb wel een idee hoor… NIKS! 😁 Cocktails bestellen. Zonnen. Slapen. Lezen. En dat heb ik dus zelf allemaal gedaan terwijl hij lekker aan het zwemmen was en een heleboel schildpadden zag. Prima verdeling zo 👍.

Uiteindelijk was deze dag ook weer om, en om eerlijk te zijn, we zijn er ook wel een beetje klaar mee. We missen iedereen thuis en het is tijd om weer naar huis te gaan, hoe gek het ook moge klinken 🙂

Morgen om kwart over twaalf vertrekt het vliegtuigje naar Mahé, waar we nog één nachtje slapen in een hotel. De volgende morgen vertrekken we vroeg richting vliegveld en weer naar huis. Jammer, maar ook heerlijk!