La Digue

We hebben erg lekker geslapen vannacht. En lang ook.

Alleen dan zo jammer dat we weer zo vroeg wakker werden. Ik geloof dat ik rond een uur of zeven alweer op de klok lag te staren. Om half negen dus maar opgestaan om te gaan ontbijten, na anderhalf uur heerlijk soezelen.

We hadden eigenlijk nauwelijks plannen voor vandaag. De fietsen hadden we voor twee dagen gehuurd, dus daarmee konden we vandaag nog op pad. En we hadden nog een deel van het eiland niet gezien, dus zijn we daar naartoe gefietst. Ergens halverwege lag een mooi snorkelstrand. We hebben alle snorkelspullen in onze tassen gedaan en zijn op de fiets gestapt. Ik voelde meteen de zadelpijn van gisteren. Ik merkte trouwens ook wel dat ik nog moe was van de dag van gisteren, we hadden zoveel gedaan dat het vandaag nog te voelen was. Voor mij dan he, mijn wederhelft heeft uiteraard nergens last van 😄

Het was een lekker stukje fietsen en we kwamen weer langs prachtige stranden. De weg langs deze kant van het eiland liep dood en aan het einde zijn we lekker even blijven zitten. Ik lag bijna te slapen op een handdoekje, toen ik wat voelde kriebelen in mijn oksel. Eerst schrok ik een beetje, maar toen ik keek, zag ik dat het een hagedisje was. Die mag me wel kriebelen, dus ik ben blijven liggen. Hij liep helemaal over me heen te scharrelen, likte met zijn tongetje eens aan mijn neus en scharrelde toen weer verder. Gezellig hoor.

We fietsten weer terug en hadden eerst nog het plan om te gaan snorkelen. Maar we hadden toch maar geen zin en zijn heel even gestopt om wat foto’s te maken.

Daarna zijn we doorgefietst, op het gemakje terug naar het hotel. Je wordt altijd zo kleverig van die zee…

Terug in het hotel hebben we even genoten van wat koffie en wat rust. We liepen ook even door het water en kwamen verschillende grote vissen tegen, ook een rog zoals je op de foto misschien kunt ontwaren.

Dat smaakte naar meer, dus we hebben toch onze snorkelspullen weer eens aangedaan en zijn het water ingedoken. Heerlijk een beetje dobberen op het water, er waren verder niet heel veel vissen te zien, maar het was genieten. Ik zag nog twee voorntjes van 30cm groot zwemmen en Jeroen zag ook nog wat groters wegflitsen. We hielden het een tijdje vol, Jeroen zelfs langer dan ik, en daarna zijn we op het strand van de zon gaan genieten.

Ik wilde eigenlijk net een beetje in slaap gaan vallen toen Jeroen het alweer op zijn heupen kreeg 🤣. Wandelen of nog een stukje fietsen, mocht ik kiezen. Oke, dan werd het wandelen. We zijn richting het centrum gewandeld en ergens rechtsaf geslagen. Het bleek een mooi rondje te zijn dat we zo konden lopen, eerst de drukte van de “stad”, daarna een rustig weggetje achteraf waar we wat meer van de gewone huisjes konden bekijken. Veel mensen zeggen gezellig gedag als je ze passeert, zeker in dat straatje wat meer achteraf. Oh ja, en de oplettende kijker heeft het misschien al gezien, ze rijden hier links. Dat was voor het fietsen wel even wennen en ze maken er ook best wel een zooitje van. Maar het scheelt dat er zo weinig auto’s rijden, dus vervelend wordt het niet snel.

Na de wandeling was het alweer bijna tijd om te gaan eten. Ik heb toch nog even tijd gevonden voor mijn welverdiende dutje en daarna zijn we naar het restaurant gegaan.

Morgen weer op tijd aan het ontbijt, want om 10 uur worden we opgehaald voor een ritje met een helicopter naar het volgende eiland 🤩