Overtocht naar La Digue

We werden vanmorgen om negen uur opgehaald. De wekker stond dus op zeven uur.

Gisteravond de koffer weer ingepakt en klaargezet zodat we vanmorgen alleen nog maar hoefden te ontbijten. Lekker wat yoghurt met muesli en fruit en daarna nog een vieze chocolade croissant 🤩. Lekker snoepen hoor.

Na het ontbijt zijn we uitgecheckt en toen we daarmee klaar waren stond de chauffeur al te wachten. We stapten in en hij reed ons weer in veertig minuten naar de andere kant van het eiland. Daar vertrok een catamaran veerboot die ons naar La Digue zou brengen. Om tien uur konden we aan boord en om half elf vertrok hij voor een tocht van ongeveer anderhalf uur.

Je kan behoorlijk misselijk worden in anderhalf uur, kan ik je vertellen. Het weer was vandaag niet optimaal voor een boottochtje zullen we maar zeggen. Dus ik heb twee kotszakjes gevuld onderweg, terwijl Jeroen rustig naast me rond zat te kijken. Ach, het hoort erbij, ik vond het niet zo erg. Toen we er waren was het ook snel weer over. Ik bleef alleen behoorlijk slap. Na het inchecken zijn we dus maar even op de kamer gebleven en heb ik een klein dutje gedaan. Jeroen is even het strand gaan verkennen en kwam daar een lief hondje tegen. Toen ik wakker werd zat ik even op het terras en kreeg ik bezoek op mijn been.

Toen we net weer op pad wilden gaan begon het weer te regenen. Eerst dachten we, we wachten wel even. Maar het duurde best lang en we hebben regenjassen mee, dus die hebben we toen toch maar aangedaan. We wandelden weg, maar wandelen op een tropisch eiland in de regen is toch niet helemaal de activiteit van je dromen. Dus we hadden er niet zo heel veel lol in. Uiteindelijk, nadat we het kerkje hier hadden bekeken, begon het heel langzaam iets beter te worden met het weer. We gingen naar het mooiste strand ter wereld, het zou ook een beetje gek geweest zijn om dat in de regen te bekijken…

Het strand lag in een nationaal park, waar ook wat enorme schildpadden wonen, die blijkbaar gevoerd mochten worden. Er stond een bordje bij waarop vermeld werd dat je niet bij de dieren in het verblijf mocht stappen, maar we mochten wel de klaarliggende bladeren aan ze geven. En ze bleken dat erg te waarderen, hap hap hap zo traag en toch vol enthousiasme 😂. Erg schattig.

Nadat we een oud kerkhof hadden bekeken liepen we het laatste stukje richting strand. En inderdaad, het was echt een prachtig strand. Vlakbij het water lagen grote gladde rotsen en dat maakte het beeld wel heel bijzonder. We wandelden langs het strand en kwamen uiteindelijk nog op een beetje gek smal paadje terecht. Aan het einde van dat pad stond een huisje, althans, er was iets in de rotsen gemaakt. Het was vervallen en verlaten maar je kon zien dat er een wc en een douche waren geweest. Beetje gek dat dat daar zo stond.

We konden niet verder doorlopen dus we zijn terug gewandeld. We kwamen hier ook weer die enorme spinnen tegen, en er lopen hier ook grote slakken. Uiteindelijk hadden we 7 km geslenterd toen we weer terug kwamen bij het hotel.

Terug in het hotel zijn we nog lekker even op bed blijven chillen. We hadden om zeven uur voor het diner afgesproken en zo laat was het nog lang niet. Na een tijdje zijn we nog even het strand op gewandeld en kwamen we aan de praat met een man. Hij vertelde dat hij een milieuvriendelijke bar liet bouwen op het strand en dat het milieu zo belangrijk is. Hij hield daarna nog ongeveer een half uur niet meer op met praten, hij viel van het ene onderwerp in het andere, erg grappig. Over de natuur en de Seychellen, het toerisme en de voetbal, de maan, de zon en de sterren, het weer, de schildpadden, de slakken enzovoorts. Het is overigens opvallend hoe we, elke keer als we op reis zijn, wel weer iemand tegenkomen die zich enorme zorgen maakt over het milieu. Logisch natuurlijk aan de ene kant, maar toch… We komen op plekken waar mensen voor mijn gevoel veel dichter bij en met de natuur leven, en zij merken de gevolgen veel directer. Dat is toch anders als je hoog en droog in Nederland woont waar alles gecultiveerd is.

Toen we afscheid hadden genomen van de man konden we eten. Er hoort bij het hotel een Italiaans restaurant, dus we hebben pasta en calzone gegeten, erg lekker. Alleen wel jammer van die kakkerlak die rond onze voeten scharrelde 😂.

Na het eten weer even lekker rommelen op de kamer en dan slapen. Morgen weer een nieuwe dag in de tropen!