Husavik

We hadden vanmorgen de wekker lekker laat gezet. Beetje jammer alleen dat we allang wakker waren toen.

We hadden vanuit onze kamer best een mooi uitzicht en er liepen ook hier weer schaapjes te scharrelen.

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting het volgende hotel. Onderweg was er niet heel veel te zien, daarom hadden we de wekker ook laat staan.

De eerste bezienswaardigheid was een rotswand met weer van die gekke basalt zuilen. We hebben hem bekeken en hij was best mooi.

Daarna zijn we een wandeling gaan doen bij een krater. Het was een leuke wandeling die op het laatst nog een beetje spannender werd. We moesten langs een touwtje klimmen.

Na de wandeling zijn we naar een dorpje dichtbij gereden en hebben daar een restaurantje uitgezocht, waar we pasta en een burger hebben gegeten. We zijn ook nog even langs de supermarkt gegaan om broodjes en toetjes voor vanavond te kopen.

De volgende stop was er eentje bij wat warmwaterbronnen. Deze was wel weer heel bijzonder want het water kookte gewoon voor je neus. Er kwam ook zoveel stoom af dat we allebei nat haar hadden toen we weer in de auto stapten.

Daarna reden we door en stopten maar weer eens bij een waterval. Wat is een dag in IJsland zonder een waterval nietwaar? En ook deze was toch weer een verrassing. Hij was echt heel erg mooi, de zon stond er prachtig op en die maakte de kleuren heel intens. Toch weer een onverwacht feestje. Je kon de waterval van boven bekijken, maar er was ook nog een pad naar beneden. Die hebben we ook nog maar genomen, toen zagen we de waterval van onderaf. Ook leuk.

Na de waterval zijn we naar het hotel doorgereden. De ingang was niet heel makkelijk te vinden maar uiteindelijk waren we toch binnen.

In de buurt van het hotel was ook nog een wandeling te doen, dus na een bakkie koffie zijn we weer snel op pad gegaan om de berg om de hoek te bedwingen. Een pittige wandeling, was het niet vanwege het stijgingspercentage dan was het wel vanwege het moelijk te vinden pad. Maar het was een leuke wandeling waarbij we uiteindelijk een mooi uitzicht hadden.

Na de wandeling zijn we in het hotel lekker gaan uitrusten. Lekker slapen zometeen en dan morgen onze laatste dag.