Vik

Vandaag had weer een heel slecht begin en midden. Het einde was ook weer oké, net wat minder leuk dan gisteren, maar het maakte toch de dag wel goed.

We hebben lekker uitgeslapen en zijn rond een uur of acht opgestaan. Ontbijtje genomen, uitgecheckt en op naar de boot. Deze zou om half tien vertrekken en het advies was om dan om negen uur aanwezig te zijn. Tien voor negen kwamen we ongeveer aanrijden en er was nog helemaal niemand. We parkeerden eerst op een parkeerplaats, maar we vonden het toch een beetje gekkig. We zijn nog maar wat verder doorgereden, maar daar was ook niks te zien. Dus toen zijn we daar maar even blijven staan, en we zagen de hele tijd ander auto ’s die ook aan het zoeken waren. Blijkbaar was het best onduidelijk 🙂 en lag het niet aan ons.

Na een tijdje ontstond er een rij voor de boot en zijn we daarin gaan staan. De boot kwam eraan en we konden erop. Ondanks dat we ergens midden in de rij hadden gestaan, kwamen we op de boot helemaal vooraan te staan.
We zochten een plekje boven in de lounge want het regende nogal en het waaide ook best hard. Ik vond het toch weer een beetje spannend om met zo ’n boot mee te moeten, en ik moest de hele rit mijn best doen om niet misselijk te worden. Het was maar veertig minuten varen, maar daarna was ik doodmoe.

We maakten ons intussen wel zorgen over onze plannen voor de dag, want de regen leek niet op te gaan houden. Op het programma stonden twee watervallen, een vliegtuigwrak, een of andere boog, een zwart strand en misschien nog een wandeling naar wat puffins. De eerste waterval hebben we nog bekeken, die was best groot. Maar door de regen was het niet zo leuk, alles was meteen kletsnat. Na wat soebatten besloten we om maar meteen door te rijden naar het hotel. Volgens het weerbericht, dat erg onbetrouwbaar schijnt te zijn hier, zou het tegen de avond droger worden.

Het hotel had een kamer voor ons klaar, gelukkig. Als we maar wel early checkin fee zouden betalen. Vonden we stom. Maar nou ja, we wilden wel erg graag de kamer in, dus vooruit maar. We hebben een paar uur maar weinig gedaan. Het was best ongezellig 🙂 . Maar na een tijdje besloten we toch maar gewoon de regen te trotseren en naar het zwarte strand te gaan, van waaruit we de boog ook konden zien. Dat strand wordt gezien als nogal gevaarlijk omdat er hele sterke golven zijn die je snel meesleuren de zee in. En het zag er ook redelijk heftig uit. Bovendien was het wel bijzonder om zo ’n zwart strand te zien. We zijn een stuk richting de boog gelopen om die op de foto te zetten, maar dat is niet al te goed gelukt. We wilden er een foto van maken en Jeroen haalde zijn camera uit de tas. Hij nam per ongeluk ook een papiertje mee dat wegwaaide. Hij gaf me zijn camera en holde zelf achter het papiertje aan, dat er natuurlijk als een speer vandoor ging met al die wind. Uiteindelijk kreeg hij het gelukkig weer te pakken. Tegen de tijd dat hij bij me terug was en de foto wilde maken, was de boog verdwenen in het mistige weer. 😀 . Niet meer zichtbaar. Dat was trouwens niet heel erg want we zijn niet al te dol op bogen…

Na die wandeling, waar we toch nog een uur over hebben gedaan, zijn we naar een eettentje gegaan en hebben lekker gegeten. Er was een tafeltje naast een electrische kachel, en die heb ik lekker wat hoger gezet. Zo werd ik toch een beetje warm, althans, dat hoopte ik. Na het eten terug in de hotelkamer kreeg ik het maar steeds niet warm. De koffie was ook al op en ik dacht eerst, ik ga wel even douchen om het warm te krijgen. Maar het weer was wat opgeklaard en we dachten erover om toch nog een wandelingetje te maken naar de puffins die hier verderop op een berg zouden kunnen zitten. Dus dat hebben we toen maar gedaan. De regen was inderdaad echt opgehouden, dus we hebben nog best een aardige wandeling gemaakt. Ik had alle natte kleding weer aangetrokken omdat ik niet nog meer natte kleren wil maken. Dat was niet heel lekker. Maar aan de andere kant, met een wandeling in de wind droogt het wel lekker snel 😀 . We hebben hier ook weer een uurtje gewandeld, geen puffin gezien, en zijn toen teruggegaan omdat het donker begon te worden. Daarna zijn we lekker in bedje gekropen. Morgen is het hopelijk beter weer, volgens de voorspellingen wel… We gaan het zien.