Sunset cruise

We hebben heerlijk geslapen vannacht, allebei. Dat gaat natuurlijk nogal makkelijk als je zo’n lange reis achter de rug hebt, maar toch…

We werden rond half negen wakker. Ik had de wekker op negen uur gezet zodat we op tijd nog konden ontbijten. Het ontbijt was ook weer een buffet en best lekker. Een beetje weinig fruit, dat wel, maar lekker live gebakken eitjes en er was van alles te kiezen.

Na het ontbijt zijn we eerst wat gaan relaxen in de kamer. We hadden gezien dat het om 10 uur hoog water was en dat twee uur voor of na hoog water het beste moment was om te snorkelen. Goed om te weten… 🙂 . Tegen twaalf uur zijn we het water in gegaan met onze flippers, t-shirt, zwembroek en snorkel. Ik zwom meteen richting het rif, de golven waren nog behoorlijk aanwezig dus ik dacht hup, erdoorheen. Jeroen dacht dat ook, alleen dat lukte voor geen meter. Hij vond er helemaal niks aan, haalde het niet echt tot het rif en was gigantisch aan het worstelen met zijn flippers. Hij raakte helemaal gefrustreerd. Dat schoot dus niet echt op. We zijn teruggegaan en achter wat dijkjes eens rustig gaan wennen aan het snorkelen. Dat ging hem een stuk beter af, en na een tijdje kreeg hij er ook wel plezier in. Uiteindelijk hebben we nog best een poosje in het water gelegen en veel visjes gezien. Het rif is overal groengrijs, niet heel mooi om te zien. Maar toch, om zoveel vissen te zien zo vlakbij het strand, was echt bijzonder.

Na het snorkelen zijn we weer even gaan douchen, om daarna naar de lunch te gaan. Ook die was weer best lekker, wat meer fruit deze keer, maar ook frietjes. Na de lunch hebben we een wandeling om het eilandje gemaakt. De hutjes allemaal een beetje bekeken en de zandbank aan één kant van het eiland. We kwamen het watersportcentrum nog tegen, we kunnen als we willen gaan surfen. Maar dat kunnen we niet, dus ik denk niet dat we dat gaan doen. Wel lagen er ook Laser Pico bootjes, en ik werd helemaal enthousiast! Elke vakantie kijk ik weer of “ze” ergens Picootjes hebben liggen die ik kan huren, maar telkens is dat er niet, of komt het niet uit. Hier had ik er eigenlijk geen rekening mee gehouden, maar nu liggen ze er opeens! Ik denk toch wel dat ik er eentje ga huren, lijkt me heerlijk. De man vertelde wel dat er net een fikse storm hier was geweest, en dat het normaal is dat er dan nu nog flink wat wind staat. Kracht zes, had hij het over. Dat is fiks voor een Pico, maar hij zei ook dat de wind komende dagen waarschijnlijk wat af zal nemen. Dus even zien wanneer een goed moment is, de Pico’s zijn over het algemeen wel beschikbaar zei hij.

Het was verder een lekker wandelingetje maar we waren natuurlijk zo weer terug. Na de wandeling weer even heerlijk relaxen op de veranda, en daarna even kijken bij het reserveercentrum of we onze excursies konden reserveren. Er is een schildpad excursie, een snorkelexcursie en een Manta ray excursie. Jeroen zag die laatste niet zitten omdat dat een uur heen en een uur terug varen is, maar ik wil het heel graag. We hebben hem dus wel gereserveerd, de komende dagen zijn we druk!

Schaapjes achter elkaar aan

Daarna was het alweer tijd voor de Sunset Cruise. Die stond al gepland. We zaten te wachten in de Eco lounge, samen met de rest, want daar moesten we verzamelen. Op een gegeven moment liep er eentje de steiger op Dat vond de rest een goed idee, dus ze liepen er allemaal achteraan. Eenmaal bij de boot werden ze allemaal weer teruggestuurd. Verzamelen in de Eco lounge mensen! Haha.

Het was een beetje bewolkt, dus Jeroen zei, je ziet de zon toch niet. Dat was niet helemaal waar, we hadden de zon wel kunnen zien, ware het niet dat we veel meer aandacht hadden voor de 20 tot 30 dolfijnen die rond de boot aan het zwemmen waren! Jeroen zegt dat het er 20 waren, ik zeg 30. In ieder geval een heleboel en ze waren heerlijk aan het hupsen en racen rond de boot. Een paar kwamen best dichtbij dus we hebben ze goed kunnen zien. Het waren best kleine dolfijnen, we hebben ze weleens groter gezien. Maar het was prachtig. De bemanning was ook aan het joelen en klappen toen we de dolfijnen zagen, dus ze maakten er nogal een feest van. Naderhand kregen we ook nog champagne, die ze op een flink schommelende boot, zonder zich vast te houden, konden inschenken. Ik doe het ze niet na.

We voeren een klein rondje om een naastliggend eiland heen en gingen toen terug naar de steiger. Toen we er bijna waren begon de stuurman “hé hé hé” te roepen en was er wat consternatie. Er kwam een grote andere boot achteruit en we botsten er bijna tegenaan. Het ging maar net goed. Het is levensgevaarlijk hier op de Malediven…

Na de boottocht moesten we toch weer even uitrusten, zoveel te doen hier. Dus weer lekker terug naar de kamer, beetje relaxen, koffie drinken en op bed hangen. Daarna was het etenstijd, het was griekse avond vanavond met tzatziki souvlaki en dat soort gerechten. Erg lekker weer.

Toen we weer terug waren in de kamer realiseerden we ons dat we nog geen brief hadden gehad. Toen we incheckten zeiden ze dat we die zouden krijgen en dat daarin zou staan hoe het zou werken als we van kamer zouden switchen. Dat moet namelijk na twee nachten omdat er geen kamer meer was waar we vijf nachten konden blijven. We gaan drie nachten naar een iets luxere kamer. Maar goed, de brief lag er nog niet, dus Jeroen is even naar de receptie gelopen om ernaar te vragen. Alles komt goed zeiden ze, de brief komt er nog aan, maar als jullie morgen gewoon je koffers pakken en klaarzetten, kan je na het ontbijt overstappen naar de nieuwe kamer. En die brief komen we vanavond nog brengen. Dus dat komt goed zou je zeggen.

Morgen hebben we een schildpaddentocht, die is in de middag. En ik denk dat ik voor donderdag een Pico ga reserveren. Jeroen gaat dan mogelijk met een kano mee, hartstikke leuk!

Ik kijk nog even of ik de foto’s er nog op krijg, want het internet is niet supergoed. En daarna wachten op de brief en dan lekker slapen.