Reis naar Cafayate

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en rustigjes aan opgestaan.

image9Daarna op pad gegaan richting Cafayate. Bijna de hele weg was een gravel-weg, dus het was hobbelen bobbelen. Zeker richting het einde kon ik de wasborden niet meer goed ontwijken, dus dat werd wel een beetje onprettig. Maar de omgeving compenseerde ruimschoots, dit stuk weg was nog mooier dan dat van gisteren! Prachtige uitzichten, we hebben genoten van de mooie omgeving. Ik laat wederom de fotootjes maar voor zich spreken.

Het restaurant

Onderweg hebben we nog in een dorpje geluncht. Ik weet niet eens meer hoe het dorpje heette, maar we kwamen over het dorpspleintje en er was een restaurant. Toen hebben we maar de specialiteit van het huis genomen, het leek wel een soort tomatensoep met uien, paprika en vlees met ribbetjes erin. En dan om de rand van het bord wat gebakken aardappeltjes om de soep erin te houden. Wazig gerecht, maar wel lekker!

Na een uurtje of 5-6 rijden kwamen we aan in het hotel in Cafayate. We hadden een routebeschrijving en toen we op de kaart gingen kijken begrepen we er niks van. Tot we bedachten dat eerder een vrouw al links en rechts door elkaar had gehaald. En toen we rechts pakten waar links stond, was het opeens allemaal veel logischer. Dus zo konden we het hotel nog vinden ook, want op de GPS had bijna geen enkele straat in Cafayate een naam. Toen we uiteindelijk in Cafayate waren bleek het hotel netjes aangegeven te staan, dus voor kneuzen als wij is het toch prima vindbaar 🙂 .

Zwembad

Na aankomst zijn we eerst ontzettend lui bij het zwembad in de zon gaan liggen. Het was tegen vijven dus de zon was niet meer zo sterk. Het water van het zwembad was best koud, maar na een lange dag rijden in een toch wel warme auto, was het een verademing. Daarna dus lekker een poosje zonnen.

Toen de zon weg was zijn we nog even op de kamer gaan relaxen, en daarna was het alweer tijd voor het diner. Lekker wijntje van het huis gehad, want dit hotel is een wijnhotel, dus we moesten wel, wat doe je eraan… Daarna lekker slapen.

Morgen naar Salta terug om op het vliegtuig te stappen richting Iguazu voor de watervallen.