Blue lagoon

Vanmorgen hebben we eens lekker uitgeslapen. Jeroen heeft wel de wekker gezet, onder luid protest van mij. Hoewel ik weet dat ik toch vóór de wekker wakker ben, heb ik het liefst het idee dat er geen wekker staat. Maar Jeroen was eigenwijs en dat was helemaal niet erg, want ik was inderdaad voor de wekker wakker en hij had me niet verklapt dat hij toch de wekker had gezet 😀 .

Ik ben rond negen uur opgestaan om even lekker naar de ontbijtzaal te gaan en wat te internetten. Jeroen wilde nog niet opstaan. Toen hij wel opgestaan was, een half uurtje later ofzo, zijn we aan het ontbijt gegaan. Dat ging een beetje raar, ik liep naar het tafeltje en het was al helemaal leeg in de zaal, maar de ontbijtspullen waren er nog wel. Dus ik vroeg tot hoe laat het ontbijt was. Maar het mannetje wilde geen antwoord geven. Een ander mannetje kwam naar me toe en die vroeg of ik een table for two nodig had, dus ik vroeg hem ook tot hoe laat het ontbijt was. Plenty of time zei hij. En toen was er een amerikaanse dame die zei dat het ontbijt tot 9 uur was, het was inmiddels al half 10. Dus ik voelde me meteen schuldig maar dat bleek helemaal niet nodig, want het ontbijt bleek toch tot 10 uur te zijn. Beetje gek allemaal 🙂 . Vlak nadat ik lekker was gaan zitten, kwam Jeroen er ook bij. We hebben dus nog genoten van een gezond ontbijtje met yoghurt, cruesli en fruit.

Na het ontbijt zijn we nog even lekker gaan internetten, beetje relaxen, beetje niks doen en verder nergens mee druk 🙂 . Eigenlijk een beetje vakantie vieren geloof ik… Jeroen heeft nog een wandelingetje gemaakt tussen het hotel en het meer. Ik had om 1 uur een sportmassage afgesproken, want ik dacht dat is vast lekker na een hele dag wandelen. Ik had best een klein beetje spierpijn, maar het viel me eigenlijk nog wel mee, ik had verwacht dat het erger zou zijn.
Jeroen had een heel ander idee bij relaxen, hij trok zijn hardloopkleertjes aan en is een stukje gaan hollen, terwijl ik “lekker” op de massagetafel lag. We hadden het allebei vrij slecht geloof ik. De massage was hard en deed op momenten hartstikke zeer, maar ik kon merken dat het hielp. En het hardlopen ging ook niet zo heel goed (wat wil je na een dag wandelen), want het was over het strand en het zand was nogal zacht overal. Hij heeft 7 km gelopen in ongeveer 40 minuutjes geloof ik.

Na de massage en het hardlopen zijn we gaan lunchen, we waren nog net op tijd. Jeroen nam alleen een voorgerecht en toetje en ik een hoofdgerecht en toetje. Daarna zijn we nog maar eens wat gaan relaxen, en toen was het tijd voor de volgende excursie. We hadden voor deze dag een hele rustige uitgezocht, en dat was hij ook echt. Er gingen twee oude knarretjes mee, zij had een Louis Vuitton tas en hij had een Valentino spijkerbroek en ze zeiden haast niks. Telkens als ze naar buiten ging deed ze een elegant sjaaltje om haar gekleurde haar. Ze waren best grappig.

image3We stapten in de auto, reden een klein stukje en hadden uitzicht op het meer. Daarna reden we weer een stukje naar de waterval, die er prachtig bijlag. En na nog een stukje rijden kwamen we bij de Blue Lagoon, een mooi meer met uitzicht op de Torres. Daar stapten we uit, wandelden een stukkie en werden aan de andere kant van dat stukkie weer opgehaald. Hoe relaxed wil je het hebben? 🙂 . Na deze fikse wandeling reden we terug naar het hotel. Onderweg kwamen we nog heel schattige jonge struisvogeltjes tegen. Die waren echt lief, beetje bang voor ons dus allemaal heel schattig aan het hollen. Blijkt dat de mannetjes-Ñandú, familie van de struisvogel dus, voor de chickies zorgt. Hij paart met meerdere vrouwtjes en die leggen allemaal eitjes. Vervolgens gaat hij voor alle kleintjes zorgen, dus hij heeft er zijn handen vol aan. Grappige diertjes om te zien.

Morgen gaan we naar de French Belly 😉 . Dat is eerst een uurtje rijden naar het meer, dan een uurtje met de boot, en dan nog zes uur wandelen, 3 heen en 3 terug. Vervolgens weer met de boot en de auto terug naar het hotel. Het wordt een hele lange dag en er is wat regen voorspeld. Maar we mogen met dezelfde gids mee als we hadden naar de Base of the Towers, dus dat wordt heel gezellig. En we zijn waarschijnlijk gewoon samen, dus met z’n drieën, ik kijk er erg naar uit! 🙂