De laatste dag

Vandaag is het de laatste dag van de vakantie. We werden vroeg wakker doordat de buren veel herrie maakten bij het opstaan. Toch zijn we nog even lekker blijven luieren en pas rond een uur of tien opgestaan, ik met fikse spierpijn van het langlaufen. Lekker ontbeten, beetje lezen op de bank, koffie drinken en weer verder lezen. Na de lunch met een gekookt eitje zijn we een wandeling gaan maken met de sneeuwschoenen. Die hadden we nog voor vandaag, om 18.00 uur moesten die buiten klaargezet worden zodat ze konden worden opgehaald. We konden er dus nog even van genieten en zijn de berg op gewandeld. Ik had ze aan, Jeroen vindt ze niet handig omdat hij last krijgt van zijn knie, dus hij hoopte ze niet aan te hoeven. Hij had ze aan zijn rugzak gebonden en gebruikte de stokken wel. Na anderhalf uur kwamen we bovenop de berg aan. Daar is het weer een heel andere wereld dan beneden bij de hut. De bomen zijn daar nog helemaal verdwenen onder de sneeuw, het waait er en het is er een stuk kouder.
DSC_0371.jpgDe oude lift die al heel lang stilstaat en alleen met Pasen aangezet wordt, zag er spookachtig uit.

Af en toe hadden we nauwelijks zicht doordat we in de wolken zaten. We zagen daardoor ook slecht waar we precies heen moesten. Gelukkig was het pad wel redelijk goed te zien, het was geprepareerd alsof het een piste was.
DSC_0374.jpgUiteindelijk kwamen we uit bij het restaurant waar we donderdagavond ook gegeten hadden, en hebben daar wat te drinken met een wafel genomen. Slagroom en kersen erop en smullen maar, alleen een beetje jammer dat er geen suiker in de slagroom zat. Maar toch was het erg lekker.

Dit is de wandeling die we hebben gemaakt:

DSC_0379.jpgMijn kleren waren weer helemaal nat omdat het een pittige wandeling omhoog was geweest en ik blijkbaar toch weer teveel aan had getrokken. Ze droogden niet genoeg in de tijd dat we in het restaurantje zaten, dus op de terugweg had ik het in het begin nog behoorlijk koud. Maar toen we wat lager kwamen en wat meer uit de wind zaten, was het prima te doen. We waren vrij snel weer beneden en terug in de hut. Ik was eigenlijk best moe van al dat gesport de hele week, dus ben de sauna weer ingedoken en we hebben lekker de rest van de middag op de bank en in de sauna gehangen. Een beetje uitrusten van de vakantie alvast 🙂 .

DSC_0382.jpg‘s Avonds zijn we naar het restaurant vlakbij de hut gegaan, waar ze een heerlijke rendier steak serveerden. Een deel van het restaurant was à la carte, maar daar zat een hele grote groep. Toen we vroegen of dat voor iedereen was, ging ze de kaart pakken en nam ze ons mee naar een ander deel van het restaurant. Ze moest het licht nog aandoen daar, er was helemaal niemand. En we hebben er de hele tijd met z’n tweetjes lekker zitten eten. Een goeie afsluiter van de vakantie.