Aspen

Vandaag weer een ritje verder. Het zou een lange rit worden, dus we zijn meteen opgestaan toen we wakker werden. Dat was een uurtje of zeven. Eigenlijk ben ik steeds om die tijd wel even wakker maar val ik daarna weer in slaap. Het slaapt wel goed hoor, in de camper. Dat heeft wel even twee weken geduurd voordat ik eraan gewend was, maar nu slaapt het goed 😎 . Vannacht heb ik maar even mijn pyjama ook nog aangetrokken want we waren nog hoger dan gisteren, dus ik dacht dat ik die wel nodig zou hebben. En dat was inderdaad het geval zeg, wat was het koud. Jeroen slaapt  nog steeds zonder blikken of blozen gewoon onder dat dunne dekbedje 😮 . Ik snap ter niks van Lachend over de vloer rollen.2011-06-27-09-21-40

We zijn nog steeds in de Rocky’s en mochten vandaag dus weer een prachtige rit door de bergen maken.

De rit naar Aspen ging over de Independence-pas. Die ligt weer behoorlijk hoog, ik geloof ergens boven de 3500 meter hoogte. Overal prachtige uitzichten over de nog besneeuwde bergen. Mooie rit weer hoor.image

Toen we bijna boven waren, werden we tegengehouden door een politiewagen. Hij stond met zwaailichtjes midden op de weg en gebaarde ons dat we moesten stoppen. Oh jee Grapje. Toen hij bij het raam kwam vertelde hij dat er een commercial werd opgenomen voor een wielerwedstrijd die binnenkort daar zou plaatsvinden. Dus of we even wilden wachten tot het shot genomen was. We zagen verderop een ploegje wielrenners rijden die blijkbaar dus op de film moesten 🙂 . Ze zullen het wel koud gehad hebben want de wind daar was behoorlijk koud.

Bovenop de top zijn we nog even gestopt om te genieten van het mooie uitzicht en van de leuke bloemetjes.

Daarna zijn we doorgereden naar Aspen. Volgens de verhalen zou dat een hele mooie stad zijn, maar dat viel een beetje tegen. De rit ernaartoe was veel leuker, het uitzicht op de bergen onderweg op de pas… Dat heb je in Aspen niet, daar zag het er toch minder mooi uit. Maar we hebben een poosje door het dorp rondgewandeld en dat was lekker. Beetje winkeltjes gekeken.

Na Aspen moesten we weer over de pas terug. Toen we een kilometertje of 15 onderweg waren vroeg Jeroen: “Waar is het eerstvolgende tankstation?”. Eh. In Aspen… ❗ .
Hij begon zich een beetje zorgen te maken want de meter kwam wel erg laag te staan. We waren wel van plan geweest om te gaan tanken maar we hadden er in Aspen even niet aan gedacht. En ja, toen moesten we de pas over. Als we maar eenmaal boven waren dan zou het misschien goedkomen, dan konden we gewoon naar beneden rollen. Ik had opgezocht waar het eerstvolgende tankstation was, en dat was toch nog een kilometertje of 70 gaan. Jeroen zei dat we dat wel zouden halen, maar het was SPANNEND! Haha, maar, het is gelukt! We haalden het, het was inderdaad ongeveer 70 kilometer gaan, waarvan het grootste gedeelte naar beneden. Mazzel :mrgreen: ! 2011-06-27 18.06.24

Toen was het nog een kilometertje of 100 rijden naar Alamosa, waar we nu twee dagen op de camping staan. Eerst weer even lekker in het zwembad dobberen want het was bloedje heet. Op één van de thermometers onderweg stond 91 graden! Veul man! Dus een duik in het frisse water was behoorlijk welkom!

Vanavond hebben we ook nog even de camping in Salt Lake City gereserveerd. Daar zijn we rond de 4th of July, dus da’s groot feest en dan gaat iedereen kamperen naar het schijnt. Dus hebben we maar even op het internet gereserveerd. Dan kan daar in ieder geval niks misgaan 🙂 .