Weer thuis!

SAM_2468Gisterenochtend waren we weer lekker vroeg wakker. En we hadden natuurlijk weer helemaal geen zin om op te staan 🙂 , maar deze keer kwam het omdat we een lange reis voor de boeg hadden.

Gelukkig konden we ’s morgens nog wel rustig aan doen. We moesten voor 10 uur uitgecheckt zijn en dus ook ontbeten hebben. Dat is een mooie tijd toch, vergeleken met ontbijten tussen zes en zeven in de bush 😀 .

De zon scheen al lekker en we hebben even genoten van een flink ontbijt waar we een hele dag mee moesten doen. Daarna nog even wat afscheidsfotootjes gemaakt van de kamer en nog even zitten wachten in één van de prachtige lounges van het hotel, natuurlijk met uitzicht op de brug en de watervallen.

Daarna konden we naar de voorkant van het hotel, waar we opgehaald werden door een busje met een aanhanger. We waren de enige passagiers dus we hadden lekker veel ruimte 😀 . We werden afgezet bij het vliegveld en geholpen met inchecken en onze koffers afgeven. SAM_2482Een rij voor de doune en daarna wachten op het vliegtuig, dat netjes op tijd vertrok. Na anderhalf uur vliegen landden we op Johannesburg en gingen we op zoek naar de lounge die voor ons gereserveerd was. We hadden een uur of zes à zeven te overbruggen, maar er was maar drie uur voor ons gereserveerd. SAM_2483We moesten dus bijbetalen maar dat hebben we maar wel gedaan. Anders is het zo saai op het vliegveld, in de lounge kan je lekker zitten, internetten en eten, dus dat is best comfortabel. Het wachten duurde wel erg lang en om half elf ’s avonds konden we eindelijk boarden op de KLM vlucht naar Nederland. Die duurde elf uur en was ook netjes op tijd en soepeltjes. We hadden nog een gezellig gesprek met een stewardess die graag naar Botswana wilde en die we Experience Travel reisburo hebben geadviseerd omdat het ons inmiddels al twee keer zo goed bevallen is. Zij adviseerde ons eens naar Nieuw-Zeeland te gaan, ze was daar geweest en vond het er prachtig en afwisselend. Dat staat inderdaad op ons lijstje, en is nu een stukkie naar boven geschoven 🙂 .

Na de vliegreis kregen we soepeltjes onze koffertjes terug, werden ingehaald door Yvon Jaspers die bij de uitgang stond ( 😉 ) en konden de auto bij de valet-parking ophalen. Hij stond klaar en deed het nog, dus dat was mooi meegenomen. Ongeveer 25 uur na het vertrek uit Victoria Falls Hotel staken we de sleutel in het slot van ons huis. Lekker weer thuis!

Jeroen werkt morgen alweer en ik ga overmorgen weer aan de slag. Dat was dus het einde van weer een fantastische vakantie!