In de helicopter!

Vanmorgen stond de wekker om zeven uur omdat we vroeg moesten ontbijten. We zouden om half negen voor het hotel opgehaald worden. Van slapen was bij Jeroen geen sprake vannacht en ik was zelf ook al heel vroeg wakker. Dus we waren weer lekker vroeg aan het ontbijt, wat weer lekker uitgebreid en smakelijk was.

Na het ontbijt zijn we naar de lobby gewandeld en toen zagen we de chauffeur al buiten op ons wachten. Dus we zijn meteen maar naar buiten gelopen en in zijn auto gestapt. Toch erg prettig om opgehaald te worden hoor! Toen we tien meter vanaf het hotel waren had Jeroen alweer stoom uit zijn oren. Dat gaat sowieso best gemakkelijk ’s morgens bij hem, maar deze keer had ik het zelf ook. De man vroeg hoe we wilden betalen en op onze reactie “met creditcard” vertelde hij dat hun apparaat het niet deed. Dus of we even langs de pinautomaat konden en of we het dan daar wilden pinnen en dat we dan contant zouden betalen. Jaja, wij met honderden dollars over straat zeker? Dacht het niet. Dus dat zeiden we, en zijn reactie was dat we dan maar gewoon mee moesten rijden en het daar wel op zouden lossen. Nou ja, oké dan. Vooruit maar. Wat een toestand weer 😀 .

DSC_0505Aangekomen bij het heli platform werden we naar de balie gestuurd waar we konden proberen te pinnen. Dat werkte inderdaad niet. Ze zeiden dat het geen probleem was en dat we dan maar achteraf moesten betalen. Dat vonden we een prima idee, dan konden we het geld meteen overdragen en zouden zij het beheer erover hebben en niet wij. We mochten buiten even gaan zitten wachten en na een half uurtje denk ik ongeveer, waren we aan de beurt. Een helicopter met vier passagiersplaatsen stond voor ons klaar, en we zouden de enigen zijn die meegingen. We moesten even op de weegschaal gaan staan zodat hij het gewicht goed kon verdelen en daarna mochten we met hem mee richting de helicopter. Intussen werd er een filmpje van gemaakt en kregen we een interview over hoe we het vonden. Allemaal om ons na de vlucht het filmpje te kunnen aansmeren natuurlijk, maar we deden vrolijk mee. We liepen naar de helicopter toe, hij was net aangekomen en nog bezig de andere mensen eruit te laten, en toen konden we al instappen. Jeroen ging voorin en ik moest achterin, achter Jeroen gaan zitten. Maar toen bleek dat er toch nog twee mensen mee wilden, dus toen moest ik opschuiven. Jeroen begon meteen te wijzen dat ik niet in het midden terecht moest komen, dus ik schoof naar de andere zitplaats aan het raam, en dat was gelukkig ook de bedoeling. Er kwam een dame naast me zitten en daarnaast schoof nog een dame aan. Toen konden de deurtjes dicht en zat ik ingeklemd tussen een dame en een deur. Geen ontsnappen meer aan!

DSC_0598We stegen op en vlogen meteen richting watervallen. We hadden prachtig uitzicht, ook op het hotel, en zagen ook weer de mooie regenbogen die altijd te zien zijn, meestal in de morgen. De mistwolk die erboven hing leek trouwens veel hoger dan gisterenmiddag, misschien omdat het ochtend was. We vlogen een aantal keren over de watervallen en konden ze van alle kanten goed bekijken. Het was een mooi gezicht en een leuke ervaring ook. Waar een vliegangstcursus toch niet allemaal goed voor is! Na de watervallen vlogen we verder boven de kloof waardoor de rivier richting de waterval stroomt. Normaal gesproken is men daar aan het raften, maar ik zag deze keer alleen maar twee gele dingetjes aan de kant liggen en niemand in het water. Maar toch was het leuk om ook de kloof van boven te kunnen bekijken. Na de kloof heen en terug was het park aan de beurt, waar we olifanten, giraffen, nijlpaarden en impala’s van boven konden bekijken. Om ieder groepje dieren werden twee cirkeltjes gemaakt zodat iedereen ze goed kon bekijken. Het lijkt dan wel of je helemaal op je kant ligt als hij zo’n bocht maakt 😀 .

Na de game flight vlogen we nogmaals over de watervallen terug naar het heliplatform waar we keurig heelhuids weer afgeleverd werden. We stapten uit en werden naar een zitje gebracht met twee televisies. Daar werd het filmpje op de bovenste getoond en op de onderste zagen we de foto’s. Best grappig, maar we hadden er niet heel veel behoefte aan, dus we hebben deze aankoop aan ons voorbij laten gaan.

Daarna werden we door de chauffeur naar de pinautomaat gebracht waar we het geld hebben gepind en betaald, waarna hij ons terug bracht naar het hotel.

In het hotel zijn we lekker even op de kamer gaan zitten/liggen. Rustig een beetje lezen en uitrusten van het slechte slapen en vroege opstaan. De rest van de dag bestond uit luieren bij het zwembad, een beetje zwemmen, theetje doen in de lounge met een stukje taart, luieren, een whisky’tje drinken met wat canopeetjes met krokodil, tomaat en zalm en nog meer luieren. Een heerlijk laatste dagje van de vakantie dus.

Morgenochtend kunnen we geloof ik normale tijd opstaan, maar dat lukt vast niet. We moeten om 10 uur uitchecken en daarna nog ongeveer anderhalf uur wachten geloof ik, tot we naar het vliegveld worden gebracht en de lange reis naar huis kan beginnen. Wat ons betreft is het prima om weer naar huis te gaan, de vakantie was heerlijk, maar weer thuis is ook leuk.