Glacier Bay

Vanmorgen ging de wekker om half zes. Dat is wel erg vroeg voor de vakantie hoor! Maar ja, we wilden wel graag met de cruiseboot mee, dus we stonden toch maar op. Ontbijten en naar de boot dan maar.

Het was een zelfde soort boot als die we eerder ook hadden gehad, alleen nu wat kleiner. En de wereld was al net zo klein, want het was nog ontzettend mistig. We hadden er dus eigenlijk niet echt zin in, omdat we maar weinig zouden zien. Maar ja, niet meegaan is ook weer zo wat, misschien zou het nog opklaren in de loop van de dag.

DSC_0608Toen we vertrokken uit de haven waren er weer walvissen aan het puffen. We hebben ze een poosje bekeken en zijn daarna doorgevaren. Het is toch zo ook wel een mooie wereld hoor, met die heel erg laag hangende wolken en die mist boven het water. We hebben inderdaad niet heel veel van de omgeving gezien. Wel weer zee otters, stellar zeeleeuwen, bald eagles (amerikaanse zeearend blijkt dat te zijn), papegaaiduikertjes en allerlei andere soorten vogels. Ennnnn… een wolf! Op het strand liep hij. Dat was wel heel erg leuk, die hebben we nog niet zo vaak gezien, een echte wolf. Heel donker gekleurd was hij en hij liep een tijdje langs het strand, we konden hem aardig bekijken.

Op de boot kregen we eerst een soepje, gelukkig wat eerder dan lunchtijd want we waren zo vroeg weggegaan dat we wel honger kregen. Tijdens de lunch kregen we een lekker broodje en een zakje chips. Daar zijn ze hier wel van, zakjes chips, die krijg je bijvoorbeeld bij de subway soms ook bij je broodje. Beetje vreemd wel, maar deze keer was het erg lekker. Het was redelijk koud op de boot, helemaal op het bovendek want daar stond je vol in de wind. Het regende ook heel vaak. In de loop van de dag werd het ietsje beter, maar toen we teruggingen zagen we toch weer heel weinig. De walvissen lagen wel weer op ons te wachten, dus dat was een leuk welkom.

Jeroen is weer alleen een stukje gaan wandelen en ik ben lekker bij de kachel blijven zitten. Daarna zijn we redelijk vroeg gaan eten en dat bleek een goed idee te zijn. Door de mist gaat het vliegtuig niet en zijn er opeens een heleboel mensen in de lodge. Dus in de loop van de avond werd het heel druk in het restaurant, mensen gingen zelfs buiten zitten eten. Maar wij waren de eersten en hadden dus gelukkig een fatsoenlijk plekje.

We hebben nog maar even gevraagd waarom het vliegtuig niet ging. Want het weer lijkt vandaag niet slechter dan gisteren. “Ze bekijken het per dag” werd er gezegd. Ah, jaja. Het zal wel. Ik ben in ieder geval benieuwd wat er nu morgen gaat gebeuren. We hebben morgen de hele dag om naar Juneau te komen, want overmorgen moeten we naar huis vliegen. Het zou wel een toestand worden als we die vlucht missen, da’s een beetje domino effect, dus daar hopen we maar niet op.

Als we morgen inderdaad een beetje op tijd in Juneau zijn, gaan we waarschijnlijk daar nog een klein wandelingetje doen. Het weer schijnt wel beter te worden. Dus dat zou fijn zijn. En dat is dan alweer de laatste dag van onze reis. Als het goed is komen we woensdag thuis, Jeroen gaat donderdag alweer werken. Ik start gelukkig pas maandag weer, ik zal wel wat tijd nodig hebben om bij te komen van de jetlag…