McCarthy

Vandaag was weer een dag die helemaal in het water is gevallen. Het heeft de hele dag geregend en heel veel was er niet te zien. Eerst wilden we een wandeling gaan doen naar een mooi uitzicht, maar omdat het zo erg regende en er niets te zien was, hebben we daar maar vanaf gezien.

Eerst hebben we lekker uitgeslapen. Om een uurtje of negen zijn we gaan ontbijten. Lekker rustig aangedaan, even een dagje lekker niet zoveel doen. Na het ontbijt zijn we teruggegaan naar de kamer en hebben we lekker zitten lezen. We hebben niet zo heel veel bij ons omdat we niks mee mochten nemen in het vliegtuigje, maar we konden ons toch wel redelijk vermaken. Ik was erg blij met de ereader die ik bij me had.

DSC_0422Nadat we van de lunch genoten hadden hebben we het busje naar McCarthy genomen. Dat was ongeveer vijf mijl rijden. De bedoeling was om McCarthy even te bekijken en vervolgens terug te wandelen. Het bekijken van McCarthy was in één oogopslag gebeurd, dat bleek een heel klein plaatsje te zijn, nog kleiner dan Kennicott.

DSC_0422Ik las trouwens dat het Kennicott is, en niet Kennecott. Het plaatsje en de gletsjer heten Kennicott. De mijn heet Kennecott en dat komt omdat ze bij de opening van de mijn een spelfout hadden gemaakt. En dus heet de mijn nu Kennecott… Wazig 🙂 . Maar ja, in die tijd was er nog geen tipp-ex… 😉

DSC_0425Na McCarthy zijn we teruggewandeld naar Kennicott, het regende het hele stuk. Het eerste stuk zijn we over een oud karrespoor gewandeld, maar daar waren zoveel muggen dat we toch maar verder gegaan zijn over de gewone weg. Dat was wat meer open, dus daar zaten minder muggen. Als we stilstonden op het karrespoor zaten er meteen 10 op Jeroen zijn hoofd, dat was echt niet te doen.

Onderweg zagen we nog een leuk vogeltje. Toen we stopten om een foto te maken stopte er een auto bij ons die vroeg waar we heen moesten. Maar hij ging de andere kant op, dus hij kon ons niet meenemen. Gelukkig maar want we wilden helemaal niet mee haha. Maar wel vriendelijk, dat zijn ze allemaal hier, werkelijk iedereen die in de auto voorbij komt zwaait even. Is best gezellig.

Na de wandeling zijn we in de hotelkamer naar een filmpje gaan kijken dat ik op de laptop had meegenomen. Er is hier geen televisie en op de kamer zelf is ook geen internet, maar gelukkig konden we ons dus prima vermaken met de laptop.

SAM_1925Nadat we ongeveer de helft van de film hadden gezien moesten we weer aantreden voor het eten 🙂 . We kregen weer een heerlijk diner voorgeschoteld met een lekker toetje erachteraan. De koffie hebben we in het huiskamertje opgedronken, terwijl ik dit blog schrijf en Jeroen lekker op zijn telefoon zit te internetten. Vanavond is er nog een presentatie van foto’s van het bedrijf waarmee we de gletsjer opgeweest zijn, dus ik ben benieuwd. Vertel ik morgen over, want daarna gaan we lekker slapen en weer met het vliegtuigje terug.