Heenreis

Zo hèhè. We zijn er. Dat was een lange reis zeg.

Vanmorgen om tien uur zijn we vertrokken uit Apeldoorn. We hadden Valet parking genomen en konden onze auto lekker voor de vertrekhal afleveren. Sleutel inleveren en nog een paar meter naar binnen lopen en toen waren we er al. Nu maar hopen dat we onze auto ook weer netjes terugkrijgen over ruim drie weken.

Bij de baggage drop-off mochten we voorpiepen omdat we comfort class tickets hadden. Dat was handig, hoefden we niet te wachten. Dametje bij de balie was aardig en ik heb nog even gekeken of ze onze koffers niet heel vriendelijk naar de verkeerde kant van de wereld stuurde. Dat was gelukkig niet het geval, Alaska stond erop, dus dat moest goedkomen.

Wachten in het zonnetjeNadat we de bagage achtergelaten hadden, kon het grote wachten beginnen. Het was lekker weer in nederland dus we zijn lekker buiten gaan zitten in het zonnetje. Ik bedacht me dat ik mijn verloopstekkertje voor mijn koptelefoontje was vergeten. Dat was balen zeg. Soms geven ze die bij de headsetjes in het vliegtuig maar ik wilde eigenlijk niet het risico lopen dat ik mijn eigen koptelefoontje niet kon gebruiken, dus ik ben maar even op zoek gegaan naar een electronica winkeltje. Gemakkelijk te vinden daar natuurlijk, en ook leuk om te neuzen. Voor 7 eurootjes hadden ze een mooi verloopstekkertje. Gekocht, uitgepakt en toen ik hem bij mijn eigen koptelefoontje in het zakje wilde doen, kwam ik erachter dat ik mijn eigen verloopstekkertje toch ingepakt had :D. Dus toen had ik er twee. Later, eenmaal in het vliegtuig, bleek dat ik helemaal geen verloopstekkertje nodig had, dus het hele circus was voor niks geweest, lijkt me een prima start van de vakantie… Maar het neuzen was wel leuk :D.

Uitzicht over schipholEenmaal weer terug bij Jeroen, buiten in het zonnetje, hebben we wat boterhammetjes gegeten. Zodra we het brood tevoorschijn toverden kwamen er vanuit het niets twee musjes aan onze voeten zitten. Die hadden wel zin in een lekker hapje, dus die hebben wat meegegeten. Even later kwam er een kouwtje bij, die de kruimeltjes niet opat maar allemaal in zijn snaveltje hield. Toen hij volgeladen was, vertrok hij, waarschijnlijk naar het nestje. Schattig.

Wachten op Keflavik AirportDe eerste vlucht van Amsterdam naar Keflavik IJsland verliep prima. Hij was ook zo voorbij, we hebben allebei een beetje geslapen, dus de tijd ging best snel. Toen een uurtje overstaptijd, wachten op de luchthaven waar het steeds drukker werd. Het leek allemaal niet zo heel goed geregeld, maar ach, we hadden toevallig alle tijd, want vakantie :). In dit vliegtuig bleek dat we een upgrade hadden gehad naar Saga class (?). We kregen van die hele zachte brede leren stoelen die lekker ver achterover konden. Dat was wel even lekker zeg!

Na een vlucht van ruim zeven uur landden we in Anchorage. Het laatste uurtje was afzien, toen hadden we het allebei wel gehad met die geweldige zachte leren stoelen. Op het vliegveld hebben we de shuttle bus gebeld en zijn we naar het hotel gebracht. Toen we eenmaal in het hotel waren regende het.

DSC_0085Nadat we ingecheckt waren, zijn we gaan eten in een gezellig steakhouse in het centrum van Anchorage. Overigens is Anchorage helemaal niet druk, gewoon zo’n weidse amerikaanse stad. Best relaxed om rond te hobbelen, hoewel we al wel weer wat rare types zagen.

DSC_0082Na het eten zijn we snel terug naar het hotel gegaan om lekker te gaan slapen. We waren inmiddels 22 uur op en doodmoe.

Mijn eerste indruk van Alaska was wel een beetje boos. Donkere luchten en ook donkere bergen om de stad heen. Er zijn ook heel veel kleine vliegtuigjes te zien. Maar het is wel heel wat anders dan nederland en dat is dan wel weer leuk… Ik ben heel benieuwd!