De Badlands

Vanmorgen zijn we van de camping vertrokken naar de Badlands, een nationaal park. De nacht is rustig geweest, geen Thunderstorms en geen Tornado’s. Wel donkere luchten. Die hebben we de rest van de dag ook gezien, onderweg.2011-06-19 09.42.00We waren een beetje bang dat er veel wind zou staan zodat we last zouden hebben met rijden, maar dat viel heel erg mee. Volgens mij hebben we op het moment enorme mazzel met het weer. De dame van de vorige camping zei dat het normaal altijd regende en slecht weer was in Juni. Dat staat ook in de boekjes. Dus dat is mooi meegenomen dan 🙂 .

Het was onderweg weer lekker rustig. Weinig verkeer op de weg dus we konden goed doorrijden. Hier is de route die we gereden hebben.

Aan de ingang van het park hebben we een pas gekocht voor alle nationale parken van Amerika. Zo kunnen we overal makkelijk naar binnen rijden en zijn we ook nog goedkoper uit.

Jeroen had wat wandelingetjes uitgezocht in het park die we konden doen, zodat we een mooi overzicht hadden. Het waren korte wandelingetjes door de krijt-achtige rotsen van Badlands. Het is een vreemde gewaarwording. Eerst zie je nog gewoon veel gras en platte landschappen. Dan kom je in een park en zie je opeens overal die krijtrotsen. Ik weet eigenlijk niet of het echt krijt is, maar zo noem ik het maar even 🙄 .2011-06-19-10-00-00

We kwamen een leuk bordje tegen toen we met de wandeling begonnen. Gelukkig was het niet heel warm dus we hebben ze niet gezien. Eigenlijk ook wel weer jammer. Ik loop dan toch altijd met een dubbel gevoel rond: aan de ene kant ‘oooh, ik wil zo’n beest weleens zien!’ en aan de andere kant ‘hellup als ik er maar geeneen tegenkom!’. 😀 Er waren nogal wat kindertjes in het park die overal maar lekker aan het rondhollen waren. Ik geloof dat ik daar toch ook ietsie anders mee om zou gaan hoor. Stel je toch eens voor dat er in één van die holletjes een slang op ze zit te wachten! Dat zou toch doodeng zijn! Maar goed, ieder zijn ding… 😕2011-06-19 10.28.31

Er was tijdens de wandeling nog een spannend trappetje dat we twee keer moesten nemen, heen en terug. Op de heenweg moesten we wachten op een stel ouwe knarren die er eigenlijk niet vooruit af durfden. Sta je zo tien minuten te wachten zucht… ;).2011-06-19 10.22.44 Verder was het heel mooi in het park. Er waren redelijk veel mensen aan het wandelen maar dat was niet zo erg.

2011-06-19 10.42.44

Na deze wandelingen zijn we lekker gaan lunchen met echte amerikaanse hotdogs. Lekker met mayo en mosterd en een echt hotdog-broodje eromheen :).

Naar de camping hoefden we maar vijf minuutjes te rijden, die is in het park.2011-06-19 13.52.28 Dus hebben we daar de camper neergezet en zijn weer lekker aan gaan rommelen. Even een wasje gedaan, even een dutje gedaan, lekker gedoucht, even bij het Visitor Centre gekeken. Aardappeltjes-groente-vlees gegeten en vanavond gaan we waarschijnlijk lekker een filmpje op de laptop kijken. Zo’n relaxdagje hadden we wel verdiend.

We hebben achterburen nu die ook uit Nederland komen. Zij hebben de camper 1 dag later opgehaald dan wij, ook nabij Chicago, en gaan met dat ding helemaal naar Los Angeles rijden in drie weken! Die hebben nog wel effe te gaan dus. Geen relaxdagjes voor hun! Ze wisten niet hoe de tv werkte dus die hebben we ook maar even uitgelegd. Waren ook ouwe knarren 😀 .

Morgen weer lekker rustig aan zo’n 200 km rijden en dan naar een camping waar we twee dagen blijven staan. Met wifi! Jippie. 🙂 .