Heenreis

Vandaag zijn we vertrokken naar Peru. Om half acht opgestaan om om half negen te vertrekken met de auto naar schiphol. Het vliegtuig vertrok om half een, netjes op tijd. We hadden comfort zone plekken, dus wat extra beenruimte, en dat was wel prettig.

De vlucht was lang, maar wel lekker rustig. Het vliegtuig maakte weinig herrie en het zat ook niet helemaal vol. Ergens halverwege werd er nog gevraagd of er een dokter onder de passagiers was. Verder niets van gemerkt maar blijkbaar was er iets aan de hand…
Na twaalfenhalf uur vliegen zijn we geland in Lima. Daar moesten we op onze koffers wachten en dat duurde ruim een uur. We begonnen al heel erg te twijfelen of ze er nog wel uit zouden komen, maar gelukkig zagen we ze net op dat moment verschijnen.

Eenmaal door alle controles heen werden we opgewacht door een mannetje met een bordje waar “Jeroen Koers” op stond. Hij nam ons mee naar een auto die ons naar het hotel zou brengen.

Die auto wilde alleen niet meteen starten. De man zei dat hij dacht dat het hetzelfde probleem als gisteren was, en dat het snel gefixt kon worden. En inderdaad, na een minuut of vijf waren we op pad.
Lima is een stad met 9 miljoen inwoners vertelde ons mannetje, en Peru heeft in totaal 30 miljoen inwoners. Aangezien er weinig hoogbouw is in Lima, moet de stad wel over een grote oppervlakte verspreid zijn. Jammer genoeg was het inmiddels donker geworden en hebben we dus weinig van de stad kunnen zien.

Toen we bij het hotel aankwamen werden we door honderd mannetjes geholpen met onze koffers. Er werd een stoel voor me naar achteren geschoven en we kregen iets te drinken aangeboden. Ondertussen werden we ingecheckt en kregen we onze sleutel.

We werden naar een mooie kamer gebracht waar een bonbonnetje voor ons klaarlag. Ik ben meteen lekker onder de douche gesprongen. Jeroen heeft eerst even liggen lezen maar was daarna alweer zo aan het stuiteren dat hij nog maar even naar buiten is gegaan. Hij heeft een kerkje van dichtbij bekeken dat hier voor de deur staat.
Morgenochtend worden we om kwart over zeven door ons mannetje opgehaald om weer terug te gaan naar het vliegveld. Dan vliegen we naar Arequipa. Hopelijk hebben we nog een beetje jetlag en dus geen moeite om vroeg op te staan… 🙂
Wekker staat op zes uur… Welterusten!